U20 MM-turnaus toi yleisöryntäyksen Discoveryn jakelualustoille

Vuodenvaihteessa pelatussa MM-turnauksessa nuoret Leijonat menestyi erinomaisesti. Upea turnausmenestys on tuonut myös yleisöryntäyksen Leijona-kiekkoa yksinoikeudella esittäville Discoveryn jakelualustoille. Esimerkiksi 2.1. pelattu Suomi-Ruotsi-ottelu tavoitti TV5:lla parhaimmillaan 1,2 miljoonaa katsojaa. Ottelun katseluosuus 25-54-vuotiaiden kohderyhmässä oli peräti 64,4%.
Leijona-kiekko piti katsojat otteessaan pitkin joulun pyhiä ja välipäivinä. Nuorten Leijonien pelaamat ottelut Sveitsiä (27.12.), Slovakiaa (30.12.) ja Ruotsia (2.1.) vastaan saivat kaikki yli puoli miljoona katsojaa. Kaikki kolme ottelua nostivat TV5:n pelipäivien suurimmaksi tv-kanavaksi parhaaseen katseluaikaan kohderyhmässä 25-54. Erityisesti Suomen ottelu Ruotsia vastaan sai kotisohvilla kanavan kääntymään TV5:lle. Lauantaina 2.1. pelatun Suomi-Ruotsi-ottelun keskikatsojamäärä oli 704 000 (4+) ja kaikkinensa ottelu tavoitti 1,2 miljoonaa suomalaista. Kilpaillussa 25-54-vuotiaiden kohderyhmässä ottelua seuranneiden osuus oli 64,4%. 
 -    Luvut todistavat, että TV5 ja discovery+:ksi pian muuttuva suoratoistopalvelu Dplay tunnetaan nyt Leijonien kotina ja lähetysten parissa on viihdytty pitkään. Toistuvat isot katsojaluvut ovat palkinto siitä määrätietoisesta työstä, jota olemme tehneet Discoveryn nostamiseksi merkittävien urheilua esittävien yhtiöiden joukkoon Suomessa, sanoo Discovery Finlandin urheilupäällikkö Antti Haajanen.
 
U20-turnaus yllätti myös ohjelmayhteistyökumppanit positiivisesti:
 
 -    Tavoitteet toteutuivat yli odotusten. Tavoittavuus oli suurempaa kuin odotettiin ja myös bränditutkimuksen tulokset näyttivät hyviltä turnauksen jälkeen toivottujen brändiattribuuttien osalta. Tämä oli hyvä ns. avaimet käteen paketti. Katkotunnisteet valmistuivat meidän suuntaan vaivattomasti ja saimme persoonallisen näkyvyyden lähetyksissä. Katsojamäärät tietenkin kruunasivat kokemuksen. 
 
 -    Meillä on pitkäaikainen historia urheilun sponsoroinnissa, joten tämä oli luonnollinen jatke sille. Hyvä tapa olla kustannustehokkaasti tv:ssä positiivisen, brändiimme sopivan asian yhteydessä. Näkyvyys maajoukkuejääkiekon yhteydessä soveltuu kaikille yrityksille, jotka haluavat laajaa positiivista näkyvyyttä brändilleen.
 
 
 
Kiinnostuitko mainosmahdollisuuksista Leijona-kiekon yhteydessä? Ota yhteyttä myyntiimme: myynti@discovery.com.

Kuvat: Suomen Jääkiekkoliitto ry

Yritys

Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) on globaali media- ja viihdeyhtiö, jonka kanaviin Suomessa kuuluvat vapaasti katsottavat tv-kanavat TV5, Kutonen, Frii ja TLC ja suoratoistopalvelut HBO Max ja discovery+. Yhtiöllä on lisäksi Suomessa maksukanavat Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Travel Channel ja Food Channel sekä urheilukanavat Eurosport 1 ja Eurosport 2.

 

Yhteystiedot

Warner Bros. Discovery
Mechelininkatu 1a, 00180 Helsinki
Meclu Business Baana, 2 krs.
 
Vaihde: +358 20 787 0850
Y-tunnus: 1776464-8