Olympiasponsoroinnilla nostetta brändille

Urheilu on yksi eniten intohimoja herättävä kiinnostuksen kohde maailmassa. Myös suomalaiset ovat tunnettua penkkiurheilukansaa, joka nauttii kiihkeistä kohtaamisista niin jääkiekkokaukaloissa, kilpakentillä kuin uima-altaissa.

Kiinnostus olympialaisiin on suomalaisten keskuudessa aina korkealla. Vaihtelua tuo lähinnä se, onko seuraavaksi luvassa talvi- vai kesäkisat. Olympialaiset herättävät suomalaisissa paljon myönteisiä mielikuvia ja myös mainontaan niiden yhteydessä suhtaudutaan positiivisesti. Näkyvyyden olympialaisten yhteydessä koetaan antavan brändille uskottavuutta ja lisäävän mielenkiintoa brändiä kohtaan. Lisäksi se erottaa brändin kilpailijoista. 

 

 

Discovery toteutti vuoden 2018 Pyeongchangin talviolympialaisten pääsponsoreille olympiakampanjoiden huomioarvomittaukset. Kampanjakokonaisuudet olivat onnistuneita, ne huomattiin ja ne veivät mainostajan viestin tehokkaasti perille. Tutkimustuloksista kävi ilmi myös se, että lyhyellä sponsoritunnisteella saatiin aikaan erinomaiset tulokset: suoraan ohjelmayhteyteen sijoiteltu sponsoritunniste on tehokas tapa tavoittaa katsojat ja saada brändin viesti perille. Korkeat visuaaliset panostukset taas nostivat kampanjan laadullisia mielikuvia.

 

 

Lue lisää olympianäkyvyyden tehokkuudesta: Myynninmallinnus vähittäiskaupan brändille

 

Yritys

Discovery Finland on tv-yhtiö, jonka kanaviin kuuluvat vapaasti katsottavissa olevat tv-kanavat TV5, Kutonen, Frii ja TLC sekä suoratoistopalvelut discovery+ ja Eurosport Player. Yhtiöllä on lisäksi maksukanavat Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Travel Channel ja Food Channel sekä urheilukanavat Eurosport 1 ja Eurosport 2. Discovery Finland on osa globaalia mediayhtiö Discovery Inc:ia.
Y-tunnus: 1776464-8

Yhteystiedot

Discovery Finland

Mechelininkatu 1a, 2. krs 00180 Helsinki

Vaihde: +358 207 870 850