Mediankäyttösegmentit

 

Mediankäytön pirstaloituminen, sisältöjen kuluttaminen eri alustoilla ja mittareiden lukematon määrä tuovat haasteita markkinointipäättäjälle. Muuttuvasta toimintaympäristöstä huolimatta ytimessä säilyy kuluttaja, tämän mieltymykset, arvot ja toimintamallit. 

Discoveryn segmentointi jakaa mediankäyttäjät seitsemään eri segmenttiin kulutustottumusten ja mediankäyttötapojen perusteella. Segmentoinnilla hahmotetaan erilaisia kuluttajatyyppejä ja saadaan tietoa kuluttajaa motivoivista teemoista sekä siitä, miten heidät tavoitetaan Discoveryn kanavilla ja muualla mediassa. 

Discoveryn sisällöissä mainostaja tavoittaa kaikkiin segmentteihin kuuluvia kuluttajia. Segmenttien kohdentaminen onnistuu tehokkaimmin sisältöjen kautta, esimerkiksi ohjelmayhteistyöllä. 

 

Yritys

Discovery Finland on tv-yhtiö, jonka kanaviin kuuluvat vapaasti katsottavissa olevat tv-kanavat TV5, Kutonen, Frii ja TLC sekä suoratoistopalvelut discovery+ ja Eurosport Player. Yhtiöllä on lisäksi maksukanavat Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Travel Channel ja Food Channel sekä urheilukanavat Eurosport 1 ja Eurosport 2. Discovery Finland on osa globaalia mediayhtiö Discovery Inc:ia.
Y-tunnus: 1776464-8

Yhteystiedot

Discovery Finland

Mechelininkatu 1a, 2. krs 00180 Helsinki

Vaihde: +358 207 870 850